یادداشت
گفتگو و گزارش

در حمایت از سید الیاس افسردیر بخشدار مرکزی چرام / جناب آقای فرهمند شما را به رعایت اعتدال درگفتار و مواضع دعوت می کنم  

در حمایت از سید الیاس افسردیر بخشدار مرکزی چرام / جناب آقای فرهمند شما را به رعایت اعتدال درگفتار و مواضع دعوت می کنم   

به نام خدا

چند روز پیش در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد متنی دست به دست می شد که درآن یکی از مسئولین و پیشکسوتان سیاسی اصلاحطلب شهرستان چرام  جناب آقای سید الیاس افسردیر را مورد حمله قرار داده بودند. آن هم به جرم تبریک تولد بزرگمرد جریان اصلاحطلبی و رهبر این جریان ریشه دار جناب آقای سید محمد خاتمی، فرزند آیت الله خاتمی و از نسل بانوی دو عالم حضرت بی بی فاطمه ی زهرا (س).

مقدمتا و برای پاسخ دادن به مواضع بدور از انصاف ، حجت الاسلام و المسلمین فرهمند و همچنین معاونت محترم شهرداری چرام جناب آقای حاجتی که چنین متن هایی را در فضای مجازی نسبت به حرکت آقای افسردیردست به دست می کنند، آنهارا با اصلاحطلبی آشنا خواهم کرد.

جناب آقایان فرهمند و حاجتی، بزرگواران ارجمند و  سروران گرامی  ایدئولوژی اصلاحطلبی که در جمهوری اسلامی ایران رهبر آن سید محمد خاتمی می باشد  به عنوان یک نیاز اساسی و بنیادین، از اصل کمال جویی انسان نشات می گیرد و از آنجا که آدمی به طور فطری خواهان رشد و کمال است، به اصلاحات اجتماعی که تضمین کننده سلامت راه رشد و کمال او در گستره حیات جمعی است، متمایل و مشتاق می باشد.

اگر چه مفهوم اصلاح و اصلاحات امروزه در جامعه ما به صورت گسترده مطرح می گردد، ولی در تفکر دینی ما از صدر اسلام و آغاز بعثت، پیامبر با دعوت مردم به یگانگی و یکتاپرستی، فکر و اندیشه اصلاح و اصلاحات را به جامعه بشری نوید داده است.دعوت پیامبر به یکتاپرستی در راستای اصلاح بشر آن روز دقیقا در زمانی بود که اروپا در اوج جاهلیت قرون وسطی به سر می برد و هنوز خبری از رنسانس و نهضت اصلاح طلبی نبود.به علاوه رنسانس که چند قرن بعد در اروپا به وقوع پیوست، خود تحت تاثیر جنگ های صلیبی و در پرتو آموختن و یادگیری مسائل زیاد از مسلمانان، بوده است.

بحث اصلاح جامعه و عقاید و اعتقادات بت پرستان و مشرکان آن زمان از وظایف و رسالت های اصلی رسول گرامی اسلام بود که با شعار «قولوا لااله الا الله تفلحوا» آغاز گشت و پس از پیامبر تاکنون ادامه یافته است.

جناب آقایان فرهمند و حاجتی لازم است اضافه کنم که  تردیدی نیست که مصلحان بزرگی در تاریخ آمده اند و حرف های نو و مفید و تغییر دهنده در جهت رشد و تعالی انسان ها آورده اند و باید بپذیرید که سید محمد خاتمی نیز یکی از این بزرگواران است که تاریخ به نیکی از آن یاد خواهد کرد، لذا  توهین به این سید ارجمند که در هیچ دادگاهی  محاکمه نشده است و صفت های نسبت داده شده به ایشان توسط شما جایی ثابت نشده بدور از انصاف و اخلاق اسلامی است.

باید بپذیرید که بدون شک توجه اندیشمندی چون آقای خاتمی به مشکلات و دردهای جامعه اسلامی از دغدغه های فکری و همیشگی

متفکران اسلامی بوده است و خواهد بود.

لذا به عنوان یک جوان دوستدار اصلاحطلبی شما را به رعایت اعتدال در گفتار و مواضع دعوت میکنم.

آقای افسردیر یکی از انسان های شایسته و مورد اعتماد اکثر جوانان شهرستان چرام می باشد  ما اجازه نخواهیم داد این انسان ارزشمند در این میان تنها بماند.

با تشکر

کریم سبزی پور

فعال رسانه ای شهرستان چرام

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 ؟!؟! 1397/7/28 23:26:3

    سلام.چرا کپی متن؟! یعنی آقای خاتمی هیچ نکته مثبتی تا الان نداشته که برا تمجیدش مجبورید از نوشته های دیگران کپی کنید؟

    پاسخ
  • 2 منتقد 1397/7/25 1:14:34

    چرا پیامامون رو پاک میکنید شما که ادعای آزادی مطبوعاتت ن گوش فلک رو کر کرده

    پاسخ
  • 3 خاشقی 1397/7/25 1:9:43

    آقای به ظاهر خب نگار یکی از اصول اولیه خب نگاری حسن نیت در و امانت در در ج خبر هست این خبری که شما در وصف آقای خاتمی آوردین همش گپی برداری از یه سایه دیگه هست به اسم Hoawzeh.net هست میتونین بدید و چک کنید که شما ذره ای به خودتون زحمت ندارین یه ذره فکر کنید و مطلبی رو در مورد رییجمهور باغی بنویسید شما شرط امانتداری رو هم رعایت نکردین که بر طبق کلام خدا این کار از ویژگی های منافقان است یا لااقل میتونی این با ذکر منبع این خبر رو درج کنید بعداز این با آبروی خبرنگار و خبرنگاری بازی کنید

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1397/7/25 0:57:10

    ازکی تا حالا قلم میزنی مطلبت دزدی واضح وروشن از سایت اصولگراهاست  فقط جای خاتمی را آوردی هل دادی تو متن  بخوره تو سرتون با اون خاتمی فتنه گرتون  کجایی که نمیدونی خاتمی فتنه گر وریشه همه خرابکاریهای ۸۸ وبعدش بود پسرک

    پاسخ
  • 5 مسلم 1397/7/24 17:53:6

    چی رو میخواهید اصلاح کنید آقای سبزی پور؟ اصلا میدونید اصلاح طلبی از کجا نشات میگیره؟بزرگان شما جز اصلاح چند اصل ثابت قانون اساسی که ولایت مطلقه فقیه یکیش بود چی میخواستن؟بحث شورای رهبری را کی علم کرده؟ شماها درد و مشکلات مردم حالیتون میشه؟یاالله بسم الله مگه بیش از بیست سال نیست که سکان قوه اجرایی کشور دستتونه؟معذرت میخوام چه گلی به سرمملکت زدید؟این ازوضع اقتصاد.این از وضع سیاست خارجیتون.این از قراردادهای تحقیرکننده .چه رویی دارید؟استراتژی تحریم اقتصادی رو جنابتان آقای خاتمی به جبهه دشمن پیشنهاد داد.حالا شده بلای جان دولت خودتان.هرچه خفت بود جمهوری اسلامی تو دولت شماها متحمل شد.البته از شهرت شما به کذب بعید نیست این حرف های صدمن یه غاز

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1397/7/24 15:47:34

    با سفسطه و با بازی با کلمات و سوء استفاده از دین مبین اسلام و قرآن نمیشه روی سیاه خاتمی ضد انقلاب شست. دیگه این حنا رنگی ندار.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها